Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2009

ΚΑΝΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΕΡΑ....


Την τελευταία πενταετία ολοκληρώθηκε μόνο η πολύπαθη πλατεία στο Μοναστηράκι και θεσμοθετήθηκε η διπλή ανάπλαση λεωφόρου Αλεξάνδρας-Βοτανικού, που ευτυχώς δεν προχώρησε λόγω των προσφυγών 131 πολιτών και της απόφασης του ΣτΕ που απαγόρευσε τη σχεδιαζόμενη «φύτευση» σχεδόν 120.000 τετραγωνικών μπετόν στην «καρδιά» του Ελαιώνα. Η Κορεάτικη Αγορά, στο τέρμα της Ερμού, λίγο έλειψε να χαθεί στα τέλη του 2004, αφού με δυσκολία βρέθηκαν τα κονδύλια για την ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης. Η διαμόρφωση έγινε εκ των ενόντων και αποτελεί κόσμημα για τη γύρω υποβαθμισμένη περιοχή.

Πέντε είναι οι μεγάλες παρεμβάσεις στο κέντρο της πρωτεύουσας που μπορούν χωρίς απαλλοτριώσεις να εξασφαλίσουν τουλάχιστον άλλους δύο εθνικούς κήπους για το Λεκανοπέδιο, αλλά έμειναν στα συρτάρια των αρμοδίων του τέως υπουργείου ΥΠΕΧΩΔΕ:


Πηγή:www.enet.gr





1 ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ. Οι σχεδιασμοί της Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων προβλέπουν στην ουσία μια μίνι δεύτερη πλατεία προς την πλευρά της πεζοδρομημένης Ερμού, στον χώρο όπου σήμερα παρκάρουν κάθε λογής οχήματα και απλώνουν την πραμάτεια τους οι οικονομικοί μετανάστες. Για τους πεζούς ο διαθέσιμος χώρος προβλέπεται να αυξηθεί κατά 3 στρέμματα, με τη μείωση σε τρεις των σημερινών πέντε λωρίδων που διατίθενται στην κυκλοφορία. Η μελέτη είχε προνοήσει και για τα περίπτερα με μέτρα ανακαίνισης και κυρίως περιορισμού τους σε λογικά πλαίσια. Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ο χώρος να κατακλυστεί από τα γνωστά τραπεζοκαθίσματα...
2 Β. ΟΛΓΑΣ. Ο δρόμος που συνδέει τη λεωφόρο Αμαλίας με το Παναθηναϊκό Στάδιο στο μεγαλύτερο μέρος του λειτουργεί ως απέραντο... πάρκινγκ για τουριστικά λεωφορεία. Οι σχεδιασμοί προβλέπουν πεζοδρόμηση ώστε να ενοποιηθεί το Ζάππειο με τους Στύλους του Ολυμπίου Διός. Μάλιστα έχει κατασκευαστεί με ιδιαίτερη φροντίδα ο ειδικός διάδρομος του τραμ που, όπως και οι γραμμές του τρόλεϊ, θα συνεχίσει να περνά από τον πεζόδρομο. Το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου, με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, θα εξασφαλίσει για τους πεζούς περίπου πέντε στρέμματα.
3ΤΡΙΓΩΝΟ ΡΙΖΑΡΗ. Μια μεγάλη, δημόσια, αδόμητη σε μεγάλο μέρος της έκταση κατακερματίζεται από τη Β. Κωνσταντίνου και την οδό Ριζάρη. Τμήμα αυτού του δρόμου ώς τη Β. Σοφίας μπορεί εύκολα να πεζοδρομηθεί και να ενοποιηθεί σε πρώτη φάση το αδιαμόρφωτο πάρκο Ριζάρη με το γειτονικό Πολεμικό Μουσείο, το Βυζαντινό Μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο πίσω από τη στρατιωτική λέσχη. Ενα πιο φιλόδοξο πρόγραμμα προβλέπει την πεζοδρόμηση τμήματος της Β. Κωνσταντίνου, από το ύψος της Ριζάρη ώς τον Δρομέα, ώστε να συνδεθεί ο χώρος με την Πινακοθήκη. Τα αυτοκίνητα προβλέπεται να ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές και δεν θα χρειαστεί η «βύθιση» της Β. Κωνσταντίνου. Με μικρό κόστος, το κέντρο της πρωτεύουσας θα αποκτήσει μια όαση 150 στρεμμάτων, σχεδόν έναν εθνικό κήπο, που θα αποτελούσε το πρώτο πολιτιστικό πάρκο της πρωτεύουσας.
4ΓΚΑΖΙ. Σε συνδυασμό με τις θεσμοθετημένες παρεμβάσεις στον άξονα της οδού Πειραιώς είχε προβλεφθεί η πεζοδρόμηση του πρώτου τμήματος της Ιεράς Οδού ώς την οδό Κωνσταντινουπόλεως. Είναι μια μεγάλη παρέμβαση σε χώρο που υπερβαίνει τα 50 στρέμματα και περιλαμβάνει το Γκάζι, την πλατεία γύρω από τον σταθμό του μετρό και το υπό κατασκευήν υπόγειο γκαράζ στη συμβολή της Ιεράς Οδού με την Πειραιώς.
5ΚΟΡΕΑΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ. Η τρίτη πλατεία της Αθήνας, στο τέρμα της Ερμού, είχε προβλεφθεί από τα αρχικά σχέδια των Κλεάνθη-Σάουμπερτ για την τότε νέα πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους. Οι πρώτες απαλλοτριώσεις έγιναν 1,5 αιώνα αργότερα (!) και ο χώρος των 10,5 στρεμμάτων λίγο έλειψε να χαθεί για πάντα στα τέλη του 2004, όταν χρειάστηκαν πολλές πιέσεις για να εξασφαλιστούν τα υπολειπόμενα κονδύλια για την αποζημίωση των ιδιοκτητών των ακινήτων. Η διαμόρφωση έγινε εκ των ενόντων από τις υπηρεσίες της Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιοτήτων και δεν παύει να αποτελεί κόσμημα για την γύρω υποβαθμισμένη περιοχή της Πειραιώς. Παραμένει πάντως το αμαξοστάσιο των τρόλεϊ, παρά το γεγονός ότι είχε σχεδιαστεί να απομακρυνθεί εδώ και μια πενταετία.
Οι παρεμβάσεις, σε συνδυασμό με πεζοδρομήσεις, θα συμπληρώσουν τα μεγάλα προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί στην Ερμού και το ιστορικό κέντρο, κυρίως όμως τον μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο στον άξονα Διονυσίου Αρεοπαγίτου-Αποστόλου Παύλου. Διαμορφώνουν μια ολόκληρη διαδρομή για όποιον θέλει να περπατήσει στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο, κινούμενος με τα πόδια και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου