Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

ΠΤΩΣΗ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ



Όπως μάθαμε απο το AUTO24.GR Μείωση της τάξης του 19,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008 παρουσίασε η αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2009.









Η εφαρμογή του μέτρου απόσυρσης οχημάτων ξεκίνησε στο τέλος του Σεπτεμβρίου, με αποτέλεσμα η αρνητική εικόνα της αγοράς να συνεχίσει και αυτό το μήνα, αφού συνολικά για την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2009 ταξινομήθηκαν 181.382 αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας μείωση της αγοράς κατά 19,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008 (226.236 αυτοκίνητα).

Αντίστοιχα αρνητική εικόνα παρουσιάζουν και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα για την ίδια περίοδο, αφού ταξινομήθηκαν 21.298 αυτοκίνητα έναντι 24.861 που είχαν ταξινομηθεί το 2008, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 14,3%.

Στο μεταξύ, αλλαγές ετοιμάζονται από την Κυβέρνηση στο νόμο που αφορά την απόσυρση. Και ειδικά σε ό,τι αφορά την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου με απόσυρση. Σε κάθε σενάριο πάντως, παραμένει το κέρδος μέχρι 2.200 ευρώ (αναλόγως τον κυβισμό) για κάθε αποσυρόμενο αυτοκίνητο.

Απ΄ εκεί και πέρα όμως, οι πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να προχωρεί σε τροποποιήσεις στο καθεστώς της αγοράς καινούργιου ΙΧ με απόσυρση, Με την ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης, για κάθε καινούργιο ΙΧ που αγοραζόταν με απόσυρση υπήρχε επιστροφή φόρου 1000 ευρώ (ανεξαρτήτως κυβισμού), μέσω της εφορίας. Η σκέψη της (νέας) κυβέρνησης είναι να υπάρξει διαβάθμιση. Ποια θα είναι η διαβάθμιση; Όποιος αγοράζει αυτοκίνητο με κυβισμό πάνω από 2.000 κ.ε. να μην έχει κανένα όφελος. Για μοντέλα από 1.401 έως 2.000 κ.ε. υπάρχει η σκέψη η έκπτωση στο φόρο να είναι 800 ευρώ. Ενώ για τα αυτοκίνητα με κυβισμό μέχρι 1.400 κ.ε. θα παραμείνει η επιστροφή φόρου 1.000 ευρώ. Το όλο θέμα θα ξεκαθαρίσει ίσως και μέσα στην εβδομάδα.

Στο μεταξύ από την έναρξη του μέτρου της απόσυρσης έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας περισσότερα από 35.000 σαραβαλάκια. Κάτι που έχει προκαλέσει το αδιαχώρητο στους χώρους συγκέντρωσης των παλιών οχημάτων. Παράλληλα όμως οι υποψήφιοι αγοραστές νέων αυτοκινήτων με την διαδικασία της απόσυρσης δεν μπορούν να προβούν σε αγορά, αφού υπάρχουν μια σειρά από τυπικά προβλήματα που πρέπει να λυθούν (με υπουργικές αποφάσεις) από το υπουργείο Οικονομικών.

Πρωτιά για την Toyota

Στον πίνακα των πωλήσεων την πρώτη θέση στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου διατηρεί η Τoyota, με πωλήσεις της τάξης των 17.105 αυτοκινήτων και μερίδιο αγοράς 9,4%, τη δεύτερη θέση κατέχει η VW με 14.877 ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Opel με 14.695. Πρωταθλήτρια του μήνα Σεπτεμβρίου αναδείχθηκε η Οpel με 1.380 πωλήσεις.

Όσο και αν φαίνεται περίεργο, εν τούτοις αποτελεί γεγονός, το ό,τι κερδισμένες (λόγω της αύξησης που παρουσιάζουν στις πωλήσεις) μεσούσης της οικονομικής κρίσης, είναι εταιρίες που δεν περιλαμβάνονται στην κατηγορία αυτών που διαθέτουν στην αγορά αποκλειστικά φθηνά μοντέλα. Και αυτές είναι η Alfa Romeo που σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο των πωλήσεων κατά 104%, η Audi με 30%, η Renault με 48,6% , η Lancia με 11,6% αλλά και η Ferrari με 92,3%.  



πηγη auto24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου